Betalning / Faktura

Hur får jag min faktura?
Vi skickar ut fakturorna på din e-post några dagar efter att beställningen har skapats.
Har du mot förmodan inte fått fakturan på din e-post kan du enkelt och smidigt hämta ut fakturan på från Klarna här. (https://my.klarna.com/se/sv/login) Observera, hittar du inte fakturan i Klarna är det på grund av att fakturan inte är aktiverad av oss.

Vilka betalmetoder kan jag använda mig av på Xbeauty.se?
Vi använder sedan hösten 2014 oss av Klarna Checkout som är en av Sveriges säkraste och smidigaste betallösningar på marknaden.

Klarna Checkout stödjer:
– Klarna Faktura: Faktura betalning utan faktureringsavgifter
– Klarna Konto/Delbetalning: Delbetalning av din order fr 29kr
– Kreditkort: Betalning med ditt kreditkort, se till att ha ditt kortnummer och CVV-säkerhetskod redo.
– Direktbetalning via din internetbank: Vi stödjer alla Svenska banker.

Måste jag uppge personnummer vid beställning?

Vid fakturaköp kräver vi personnummer av säkerhetsmässiga skäl för både kunden och oss. Med personnumret kontrolleras kundens folkbokföringsadress mot den adress kunden uppger eftersom vi endast godkänner utskick till godkänd adress. Då faktura är en form för kredit, behöver vi också kundens personnummer för att avgöra kundens kreditvärdighet samt vilket belopp kunden kan handla för. Detta gör vi via Klarna.

Väljer du att inte ange personnummer så kan du betala med kreditkort.

Varför fungerar inte min rabattkod?
Om du har en rabattkod som du vill använda dig av så skriver du in den i kassan och klickar på ”Använd rabattkod”. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden och se gärna genom villkoren för rabatten om du är osäker på vad som gäller. Om du har några frågor gällande en specifik kod kan du kontakta vår kundtjänst på e-posten: Kundtjanst@xbeauty.se

Hur vet jag att betalsystemen är säkra?
Samtliga betalningar inom Sverige sker via Klarna AB som är en leverantör av säkra betallösningar på internet. Klarna AB är Sveriges ledande och största leveranstör av säkra betallösningar inom e-handel. Inga kontouppgifter eller personuppgifter sparas hos oss.

Order / leverans

Kan jag beställa varor till utlandet?
Ja, Xbeauty skickar beställningar över hela världen. Dock tillkommer ett fast pris på frakt på 35 kr samt varierad leveranstid. Fråga oss på kundtjanst@xbeauty.se så hjälper vi dig.

Hur gör jag en beställning på Xbeauty.se?
Att beställa på Xbeauty är enkelt och tar endast några klick. Här är en snabb steg-till-steg guide:

1.) Välj en eller flera produkter du vill beställa genom att lägga produkten i varukorgen.
2.) Visa varukorgen/kassan och kika igenom att din beställning är rätt.
3.) Scrolla ned i varukorgen för att komma till kassa. Fyll sedan i din uppgifter och klicka på “slutför köp”.
4.) Automatiskt registreras din beställning som en fakturabeställning men du kan i nästa steg välja Klarna konto, kort & internetbank betalning.

Är min order registrerad?
Du får automatiskt en orderbekräftelse på din e-post när beställningen är slutförd.
Har du inte fått en orderbekräftelse kan du kontakta vår kundtjänst på e-posten: Kundtjant@xbeauty.se så hjälper vi till. Ibland kan det hamna i skräpposten.
Ange då vad Du beställt, ordernummer samt när du gjorde din beställning så vi kan hitta denna smidigt i systemet.

Hur lång är leveranstiden?
Din beställning skickas dagen efter den slutförts och leveransen tar mellan 1-3 arbetsdagar.
Det ska vanligtvis inte ta längre tid än så, men ibland kan posten försena leverans på grund av hög tryck och ibland kan de ha svårt att hitta adressen.

Kontakta då oss på e-posten: Kundtjanst@xbeauty.se så ser vi till att hjälpa dig.

Hur fraktas varorna?
Samtliga leveranser skickas med PostNord som varubrev.

Jag har inte mottagit mitt paket, vad gör jag?
Har din leverans inte nått dig efter 5 arbetsdagar, vänligen kontakta oss på kundtjanst@xbeauty.se så hjälper vi dig.

Vad kostar frakten?
Fraktfritt på alla beställningar över 200 kr, på övriga beställningar tillkommer en fraktavgift på 19kr.
För beställningar utanför Sverige tillkommer 35kr i leverans.

Kan jag skicka beställningen till en annan adress?
Ja, du kan byta adress. Klicka på länken “Ändra adress eller telefon” när du slutför beställningen i kassan.

Byte & retur

Hur gör jag för att reklamera en vara?
Kontakta vår kundtjänst på e-posten: Kundtjanst@xbeauty.se så hjälper vi dig med detsamma.

Vad gör jag om jag vill byta/returnera eller ångra beställningen?
På Xbeauty.se har du alltid 30 dagars öppet köp från dagen du mottagit beställningen, förutsatt att produkten är i oförändrat skick som du tog emot produkten och att produkten är obruten. Vi tar inte emot returer där förpackningen är bruten.

Du väljer själv om du vill byta till en annan produkt eller få tillbaka pengarna.
Kontakta vår kundtjänst på e-posten: Kundtjanst@xbeauty.se så hjälper vi dig med detsamma.

Vad gör jag om produkten är trasig eller obrukbar?
Om du mottager en trasig eller obrukbar produkt vill vi att du kontaktar vår kundtjänst på adressen: kundtjanst@xbeauty.se och beskriver hur produkten är defekt eller obrukbar. Vid en trasig produkt vill vi gärna ha ett foto för att kunna dokumentera och identifiera produktens brist.

Övrigt

Vad innebär er 100% Kundnöjdhets garanti?
Xbeauty.se resultatgaranti gäller för alla nya beställningar och innebär att om du mot all förmodan inte skulle vara nöjd med våra garanterade resultat och har använt produkten enligt våra instruktioner och villkor, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för full återbetalning.
Garantin kan endast användas en gång per produkt och kund. För att garantin ska gälla måste produkten returneras i sin originalförpackning och produkten måste ha minst 75% av innehållet kvar. Observera att garantin bara gäller för ditt första köp av produkten i fråga.

Vilka produkter ska jag välja?
Har du frågor om en produkt eller vill ha rekommendationer för det du letar efter, vänligen kontakta oss på e-posten Kundtjanst@xbeauty.se så hjälper vi till att leta upp rätt produkt för dina behov.

Vad gör jag om jag vill samarbete med Xbeauty.se?
Vi på Xbeauty.se lyssnar alltid på samarbetesförfrågningar och förslag. Kontakta oss på kundtjanst@xbeauty.se för att presentera din förfrågan.

Jag vill inte mottaga fler nyhetsbrev?
Om du inte önskar att motta fler utskick och nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig från mailen längst ner i nyhetsbreven. Skulle länken av någon anledning inte fungera, vänligen kontakta vår kundtjänst på e-post Kundtjanst@xbeauty.se

Kika in våra bästsäljande produkter

-20%

Längre ögonfransar

Xlash Ögonfransserum 3 ml

4.64 av 5
499.00 kr 399.00 kr
-14%

Längre ögonfransar

Xlash PRO 6ml

4.75 av 5
699.00 kr 599.00 kr
-17%
3.6 av 5
299.00 kr 249.00 kr
-20%
4.33 av 5
499.00 kr 399.00 kr
-17%

Xlash Cosmetics

Xbrow

4.25 av 5
469.00 kr 389.00 kr
-9%

Längre ögonfransar

Xlash Mascara

4.75 av 5
175.00 kr 160.00 kr
-38%

Fylligare Läppar

Xlips Lip Plumper 6 ml

3.62 av 5
399.00 kr 249.00 kr
-13%

Längre ögonfransar

Xlash 3 ml & Xbrow

4 av 5
788.00 kr 689.00 kr
-33%

Fylligare Läppar

Xlips EGF

3.93 av 5
449.00 kr 299.00 kr
-40%
3.8 av 5
299.00 kr 179.00 kr